Călugărul din Constanța care vine în fiecare seară în Piața Victoriei: Suntem manipulați de conștiință. Aș vrea să mor aici!

Sorin Prisăcaru, călugărul din Constanța care a fost prezent în fiecare seară la protestul din Piața Victoriei, după ce a văzut incidentele în care huliganii s-au bătut cu forțele de ordine, a spus că nu a venit la București pentru a protesta, ci pentru a se ruga pentru oamenii din stradă, care au ieșit să strige fiind manipulați de conștiință. Chiar dacă Sorin a făcut o impresie frumoasă prin prezența și mesajul cu care a venit în Capitală, „Dumnezeu e cu  noi”, el nu crede că a făcut destul pentru oamenii din Piață și ar vrea să moară acolo, la Guvern, pentru schimbare.

img_1090

Am vorbit cu Sorin marți seara, preț de câteva minute, despre motivația de a veni la București pentru protest, despre oamenii din Piața Victoriei, despre Guvernul României, dar și despre Biserică, subiect pe care îl voi aborda însă cu altă ocazie. Sorin a venit la București să se roage pentru oameni.

„Eu nu protestez, eu mă rog pentru oamenii aceștia să îi ajute Dumnezeu să își rezolve problemele. Sunt în mijlocul lor să îi încurajez în lupta lor. Ei nu au ieșit de proști. Pe la televiziuni sunt tot felul de oameni care se dau deștepți și spun că sunt manipulați de X, de Y. Sunt aici oameni care au venit din Tulcea. Eu mi-am luat câteva milioane la mine din Constanța, mai primesc câte o gogoașă, un măr și le păstrez pentru ceilalți care nu au. Unii o duc chiar rău, dar nu am auzit pe nimeni să fie plătit să vină aici. Am văzut o pancartă care spune multe. „Suntem manipulați de conștiință” . Fiecare scrie ce problemă are. Unul poate are cuvinte mai alese, altul mai așa… dar ideea e că fiecare a venit manipulat de conștiința lui.”

Călugărul a venit de la mănăstirea Adâncata din Constanța, unde nu are curent electric și nici drum asfaltat. A aflat de proteste mergând la oraș să își rezolve niște probleme legate de anumite documente și și-a spus că nu va pleca de la protest până când lumea nu va fi mulțumită.

„Eu aici vin de atunci de când cu petardele. Eram la Constanța atunci și am crezut că e ceva serios, am zis că dacă începe războiul să dau și eu o mână de ajutor, dar m-a dezamăgit aici. Văd că de bună voie ăștia nu pricep cu vorbă bună. Trebuie făcut altceva, altă tactică aplicată. Eu am venit să rezolv o problemă, nu am venit cu ora. Problema este să fie lumea mulțumită. Eu plec de aici ultimul. S-a spus în prima zi pe la televizor, după incidente, că au venit golanii să protesteze și au lăsat gunoaie. Din momentul acela nu plecăm până nu adunăm ultimul chiștoc. Eu plec printre ultimii. Uitați-vă, Primăria nu a pus un coș de gunoi la atâția oameni. Păi nu pui ca să apară gunoaie și să ai motive să te plângi. Dar lumea e civilizată.”

Sorin a mai spus că Patriarhia nu l-a mai primit în cămin după ce a dat primul interviu în presă și că de atunci doarme pe unde poate.

„Stau pe unde apuc. Patriarhia m-a expulzat după primul interviu, nu m-a mai primit la cămin. Am mai stat la mănăstire la Antim două zile, a treia noapte era cheia în ușă pe dinăuntru. Am mai stat la hotel.”

Mesajul lui pentru Guvern este un îndemn la trezire și căință.

„Aș vrea să le aduc aminte guvernanților că, spune Hristos, oricât de multe și de mari ar fi greșelile voastre și oricât de negre ar fi sufletele voastre, dacă măcar în ultimul ceas vă dați seama că ați greșit și vă cereți iertare și promiteți că nu mai faceți, se poate câștiga iertarea.”

I-am spus lui Sorin că oameni îl îndrăgesc în Piață, că a făcut o impresie frumoasă, că oamenii chiar au simțit o vibrație bună cănd l-au văzut sau când au stat de vorbă cu el. Sorin însă nu a fost atât de mulțumit de cât a făcut până în prezent.

„Nu știu cât de frumoasă (impresia lăsată oamenilor), eu îmi doream mult mai mult de atât. Încerc să îi încurajez pe oameni și să le aduc aminte de Dumnezeu și să le spun că dacă sunt în echipă cu Dumnezeu, câștigă întotdeauna. România este aceasta din Piață, nu aceia puțini de la conducere, care fac după cum le convine. Au venit niște băieți tocmai de la Londra, au stat două zile și au plecat, că trebuiau să meargă la muncă. Au venit din Irlanda, din Canada. Pe aici nu au venit proști, or fi fost și vreo doi, trei gură-cască. Oamenii ăștia știu ceva, sunt perseverenți. Unii se îmbolnăvesc, alții au copii, alții merg la muncă, pe asta mizează aștia nesimțiți, că or răci, or muri și n-or veni, dar vin alții, știți? Sunt nesimțiți (guvernanții). E ca teflonul (Guvernul), arunci cu apă pe el și nu se prinde nimic. Trebuie altă tactică. Încă o revoluție, nu știu. Așa nu merge. Eu aș vrea să mor aici, să mi se facă o statuie.”

img_1194

Lasă un răspuns

